۱۳۹۱ مرداد ۹, دوشنبه

احمدی نژاد بر بلندی های عالم خلسه

رئیس جمهور ایران در آمریکا از شهرت خاصی بر خور دار است. نه تنها سخنانی که بر زبان میراند او را موجودی جالب توجه مینماید بلکه به لحاظ شکل و شمایل نیز کنجکاوی زیادی را بر می انگیزد. چرا که احمدی نژاد بیشتر شباهت دارد به موجودی بیگانه  که در پروسه ی تکامل راه خود را بسوی بشریت گم کرده باشد. وقتی به  شکل و شمایل و هیکل، رفتار و گفتار و حرکات وی می نگری در میمانی که این موجود عجیب از کدام سیاره است که پا بزمین گذارده است . هرچه که در جبین و چهره اش می بینی یکتا است و استثنائی، بویژه  چشم و ابروی او. ابروهایش ضمن فاصله زیاد سر به بالا دارند و عمودی به گوشه ها چشمانش خاتمه مییابند. چشمان او ریز است و بیخ جمجمه قرار گرفته اند. همیشه نمیه گشوده است و مژه هایش نمناک بنظر میرسد. ریش و پشم خود را طبق احکام شریعت اصلاح ناشده نگاه میدارد. قامت کوتاه و فربه از کمر به پائین خود نیز بیشتر بیننده را مبهوت میکند. بعبارت دیگر، رمز و رازی در رخسار و کردار و گفتار او نهفته است که واقعا او را موجودی استثنایی میکند. شاید اگر با دقت بیشتری به او بنگری او را در عالمی می یابی خلسه آمیز. گویی که او مست است و مدهوش. بی باکی و اقتدار و اعتمادی که به نمایش میگذارد، بدون شک از این مستی است که بر میخیزد. او از آن بلندی های عالم خلسه  است که دیگران، بویژه آمریکایی ها را مینگرد. از آن بلندی ها، یهودی را سزاوار ماندن روی زمین نمی بیند. وجود آنان نظم این جهان را مختل کرده است. با این وجود  مردم آمریکا از آن پستی ها علاقه نشان میدهند که بدانند که آیا رئیس جمهور ایران از فجایع هالوکاست آگاه است؟

 از آن بلندی های عالم خلسه است که احمدی نژاد میتواند بی نظمی، بحران، تباهی و انحطاطی که جهان کنونی با آن دست بگیریبان است مورد مشاهده قرار دهد. گویی که او از دانشی بیکران بهره برده است. که او در عالم دانایی و بینایی میزید و دیگران در عالم کوری و نادانی. در این عالم بالاتر است که او نبض و تپش قلب نظام جهانی را با وجود خود لمس میکند و خبر از سوء مدیریت جهان میدهد. بهمین دلیل است که اصلاح و تغییر مدیریت را درمان بحران حاکم بر جهان تشخیص میدهد. در خلسه شریعت می اندیشد که این جهان تحت مدیریت از عالم غیب به دو نیم تقسیم شده است نیم بیشتر آن در اختیار قدرتهای جهانی برهبری آمریکا، انگلیس و اسرائیل است و کمتر از نیم دیگر آن تحت نفوذ ولایت است. در غیبت امپراتوری سوسیالیسم روسی، این امپراتوری امامت است که ابر قدرت آمریکا باید بوجود آن اعتراف نموده و مدیریت جهان را به آن بسپارد. چرا که دوران سرمایه داری به پایان خود رسیده است. نظم لیبرال دموکراسی مغایر با حقوق بشر و نظمی ست اساسا ستمگر، چون در خدمت غنی است و سرمایه های کلان. بر عکس نظم ولایت که در آن حکومت و ملت باهم یکی میشوند، بگونه ای که کوچکترین درز ی هم در بین آن دو هرگز مشاهده نشود. احمدی نژاد، از آن بلندی های عالم خلسه، نظام ولایت را رهبر مبارزه ی ملتها ی ستمدیده علیه ابر قدرت آمریکا میپندارد. این همان راهی است که با امام خمینی آغاز گردیده است، راهی که حتی بلشویک های ایرانی را نیز فریفته خود ساخته بود.

اما کمتر کسی میداند که رئیس جمهور ایران در سر زمین خود نیز پاهایش بر روی زمین قرار ندارد. در آنجا هم در بلندی های عالم خلسه قرار گرفته است. زیر پای خود بهشت برین، "مدینه فاضله ی ولایت " را  میبیند. در آن زشتی ها و پلیدی ها، فساد و جنایت، دزدی و خیانت، فحشا و اعتیاد ، رخت بر بسته اند. همگان پاک اند و مطهر، از آنان جز عطر تقوا و پرهیزکاری، به مشام نرسد. که ایران کشوری ست که شاهد زایش دوباره ی دین اسلام است. نظم و انضباط ی که بر جامعه حاکم است، حتی جایگاه سگ و گربه و حیوانات اهلی را هم تعیین و تعریف نموده است. در این بهشت برین، بساط گناه و گناهکاری برچیده شده است. حجاب هوای نفس را کشته و هوس ها و غرایز را بخاک سپرده است. اختلافات و خصومت های بین غنی و فقیر، حاکم و محکوم، ناپدید گشته جامعه یک رنگ و یکسان به قله های رفیع سعادت و رفاه  صعود کرده است. اگر جامعه ی ایران با چنین سرعت سرسام آوری بسوی پیشرفت و نیکبختی، عزت و غرور شتافته است ناشی از برقراری نظم و انضباط شریعت اسلام در سطح جامعه است.

احمدی نژاد در واقع مست و مدهوش شریعت اسلامی ست.. هم رخسار او تبلور شریعت است و هم جستار او. همچنین نگاه ها، لبخندها، نازک کردن پشت چشمها، رخت و لباسی که به تن دارد، همه عمیقا تحت تاثیر شریعت اند. راز و رمزی که در رخسار او نهفته است ریشه در باور و ایمان راسخ وی به اسطوره ی رسالت و امامت، دارد. که تاریخ بشر با خاتم انبیا آغاز میگردد و در امامت و ولایت تا قیامت ادامه می یابد. بعبارت دیگر، او عصاره ی مهدویت است که سرانجام ظهوری هست و قیامتی. احمدی نژاد اگر مست و مدهوش به نظر میرسد و در بلندی های عالم خلسه زندگی میکند به آن دلیل است که خود را در ارتباط با عالم غیب می بیند. اگرچه باوجود آیت الله خامنه ای، نمیتواند ادعای ولایت کند، حد اقل میتواند نقش پادوی او را اجرا نماید. کسی نمیداند. شاید رویای ولایت هم بسر داشته باشد. این بدان معنا ست که احمدی نژاد به این دنیا نمی اندیشد، بلکه به آن دنیای دیگر، آخرت و قیامت است که می اندیشد. آنچه وجود وی را راز انگیز میکند آن است که او در یک لحظه در دو جهان بود و نبود میزی ید. در عین آنکه جهان را می بیند که در زیر سلطه ی قدرتهای بزرگ قرار دارد، با اتکا و ایمانی که به اصل و اصول شریعت دارد احساس میکند که میتواند مدیریت جهان را به نفع امامت و ولایت و مهدویت تغییر جهت دهد. بر بالهای ولایت است که او نشسته است. نمایش زهد و وارستگی، سادگی و فروتنی، اخلاق و ایمان، نردبان صعود او به قله های رفیع اقتدار و سلطه است. به این دلیل است که او خود را بی نیاز به اسلحه کشتار جمعی میخواند و آنان که چنین اسلحه ای را در اختیار خود دارند و یا درپی کسب آنند همه را جنایت کاران تاریخ میخواند(نقل بضمون). این فتوا البته تا زمانی دارای مصداق است که در جهت ابقای نظم موجود بکار گرفته شود. مسلم است که اگر در نابودی کفر و باطل در مبارزه با شرک و فتنه علیه الله بکار گرفته شود، بدون تردید سبب رضا و خشنودی الله هم خواهد گردید. قدرت ها استکباری فریفته ی دنیای مادی هستند و در حفظ و نگاهداری آن است که ابزار ویرانی را انباشته میکنند. در حالیکه نظام ولایت در پی پایان دادن به آن و بر قراری نظم نوین ولایت و شریعت است.  

از آنجاییکه احمدی نژاد  تبلور شریعت است، «تقیه» میکند و در مصاحبه ها و سخنرانی های ش در محافل آمریکا از افشا ی این حقیقت خود داری میکند که جهان امروز نیازمند مدیریت حجاب است. چرا که از نبود حجاب است که تمام سیه روزی ها و تبه کار ی ها، بر میخیزد. اندیشه ی امپراطوری اسلامی و بر قراری نظم و انضباط شریعت در سراسر جهان است که احمدی نژاد را سخت مست و مدهوش ساخته است. او به هزینه ها و خسارت های این بلند پروازی نه تنها توجهی ندارد بلکه تحمل هر درد و رنجی را برای گام نهادن ملت در راه پیامبران، واجب و ضروری میداند. مهم نیست که اراده ی ملت بر چیست. مهم آن است که اراده ی الله بر چه چیزی قرار گرفته است. در برابر اراده ی الله آیا میتوان نگران اراده ملت بود؟ او سرباز جانباخته ی الله است. بنگر که او هرگز دهان خود را نگشاید مگر به نام الله و کلماتی از الله که در درون او ندا برآورد که مبارزه با شیطان بزرگ از اینجا تا قیامت.

فیروز نجومی
Firoz Nodjomi
fmonjem@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر